söndag 29 november 2009

Jag fattar inte...

I Nya Wermlands-Tidningen igår var det en artikel om en ny nattklubb som hade öppnat i Karlstad, och jag insåg hur uråldrig jag är, för jag fattar inte vad det står. Det står bland annat: "Här finns det plats för stor nattklubb, rockbar och en launchdel på nedervåningen för mer house och r'n'b-musik."

R'n'b är nån sorts musik, det förstår jag, och jag har en vag känsla av att house också är en musikstil, men jag har inte en aning om vad det är. Men vad sjutton är en launchdel? Ordet hör ihop med båtar och raketer, exempelvis när en raket gör sig av med startsteget. Men vad har det med en nattklubb att göra? Någon här som är mindre mossig än jag och kan förklara?

3 kommentarer:

  1. Jag skulle gissa att de menar en lounge-del. En lugnare avdelning i klubben. Men helt säker kan man inte vara - launch kanske är nåt nytt häftigt som jag aldrig hört talas om heller...

    SvaraRadera
  2. Jag funderade också på om det kunde vara lounge som avsågs. Det kan vara journalisten som har det lite svårt med språket, eller också är det nåt helt nytt. Jag har mejlat journalisten och frågat vad hon menar. Om jag får svar, så återkommer jag :)

    SvaraRadera
  3. Journalisten Anna Sims har inte svarat, så antagligen förstod hon inte själv vad hon skrev.

    SvaraRadera