torsdag 31 december 2009

Fortfarande kallt

Jag fick tag i rörmokaren per telefon igår. Han visste inte så mycket om den sortens gamla elpanna som vi har, men han sade att det var möjligt att pannan och luftvärmepumpen gick på samma fas och att man därför borde stänga av luftvärmepumpen när det är så här kallt. Sagt och gjort, jag stängde av luftvärmepumpen. Och si - värmen steg i elementen. Bara ett fel. Nu fungerar plötsligt inte elementen på övervåningen! Så då fick jag sätta på luftvärmepumpen igen, men trots detta steg faktiskt panntemperaturen. Det var 80 grader i morse, så jag fick sänka värmen i pannan. Men fortfarande kallt på övervåningen. Jag tror att det spökar.

2 kommentarer:

  1. Hopplöst fall, doktorn grät... det var det där med gamla pannor...

    Eldar jag i vedspisen är det inte alltid som elementet på toaletten blir varmt, men det blir det alltid om jag eldar i spispannan - som står bredvid vedspisen och är knuten till samma system... ??? ...

    Hoppas det ordnar sig!

    Gott Nytt och varmt år till dig och de dina!

    Kram från Pennelina

    SvaraRadera
  2. Tack! Det kunde vara värre. Tror jag...

    SvaraRadera