söndag 24 mars 2013

Så trist, Ica Kvantum!

Idag åkte vi med barnen till Ica Kvantum i Arvika för att köpa lösgodis. De har nämligen varit den enda affären i Sverige med lösgodis i en speciell automat, så att man kan ta godis utan att det grävs med skedar från den ena byttan till den andra. Det är därför den enda affären där mina jordnötsallergiska barn kan köpa smågodis.

Men när vi kom dit idag var automaten borttagen! En av de anställda förklarade att automaten hade gjort att försäljningen hade minskat. Därför finns deras automat nu i Amerika, och mina barn fick inget godis.

Hur tänker de ansvariga på Ica Kvantum egentligen? Jag förstår att det inte är kul om försäljningen minskar. Men de kunde väl ha använt det som en stor marknadsföringsgrej att de var ensamma i Sverige med att ge allergiker möjligheten att köpa lösgodis. De minskade intäkterna för godisförsäljningen kunde väl ha satts på marknadsföringskontot.

En sak är säker. Jag kommer aldrig mer att handla på Ica Kvantum i Arvika!

2 kommentarer:

  1. Nej, vad tråkigt. Men ni kan väl köpa småpåsar och blanda. Jag kan rekommendera nappar och vingummin:)

    SvaraRadera
  2. Jo, det är ju så vi gör. Men utbudet blir ändå inte lika stort.

    SvaraRadera