söndag 2 juni 2013

Bokbloggsjerka 31 maj-3 juni

Bokbloggsjerka från Annikas Litteratur- och kulturblogg igen. Den här gången är frågan:
Vilket är ditt favoritformat när det gäller böcker?

Det är definitivt böcker med hårda pärmar. Jag tänkte skriva inbundna böcker, men det finns ju böcker med kartonage också, och för mig blir känslan den samma. Gärna med stor stil, för det är skönare att läsa. (Jag vet, gubben börjar bli gammal...)

Jag är inte förtjust i pocketböcker. Visst, jättebra att ha på resan, men inte annars. Känns inte som riktiga böcker.

4 kommentarer:

  1. Jag väljer inbundna i första hand och pocket i andra, men gillar varken e-böcker eller ljudböcker...

    SvaraRadera
  2. Snyggt i bokhyllan står högt på min önskelista.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det estetiska ska inte föraktas!

      Radera