fredag 24 oktober 2014

Bokbloggsjerka 24-27 oktober

Bokbloggsjerka från Annikas Litteratur- och kulturblogg. Den här gången är frågan:
 Vilken bok/vilka böcker håller du på att läsa just nu?
När man ska svara på en sådan fråga, så önskar man ju att man höll på att läsa en riktigt "fin" bok. Något av Khaled Hosseini kanske. Eller Patrick Modiano.
Men tyvärr. Jag läser Jostein Gaarders Spelkortsmysteriet. Det är en ungdomsbok, som följde med mig hem för många år sedan när ett skolbibliotek gallrade i sina samlingar.
Varför läser jag just denna bok just nu? Det beror på att jag som jag tidigare nämnt drabbades av en stroke i somras. Jag har fortfarande problem med synen, men nu vill jag börja läsa igen, och då valde jag en relativt enkel bok. Mycket av texten är tryckt med stor stil, vilket är bra för mig.

12 kommentarer:

  1. Tycker nog inte att man ska behöva läsa något "fint". Bättre att läsa nånting som funkar för en just då. Hoppas det gått bra med rehabiliteringen efter stroken..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det bäst att läsa något som passar just nu. Det är därför jag gör det. Men det finns en hel del annat som jag vill läsa också.
      Rehabiliteringen går bra, men mycket återstår.

      Radera
  2. All läsning är bra läsning :)

    SvaraRadera
  3. Jag som älskar ungdomsböcker tycker ju att valet är klockrent. :-)
    Hoppas du återhämtar dig och kan göra allt du vill igen så småningom.

    SvaraRadera
  4. Du är ju inne på rätt väg! Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Känner till författaren men inte boken. :)

    SvaraRadera
  6. Jag har själv hittat lite olästa ungdomsböcker i min bokhylla, och tycker inte man ska sålla ut sådant bara för att de är ungdomsböcker, kan finnas dolda skatter även där! Hoppas rehabiliteringen går bra :)

    SvaraRadera
  7. Önskar att det fanns tid för mig att läsa ungdomsböcker. Gjorde det i mitt förra liv när jag jobbade som lärare.

    SvaraRadera
  8. Den jag läser just nu är långt ifrån fin litteratur, en gratisbok från Mekonomen...

    SvaraRadera
  9. Känner till författaren men inte titeln i sig. Skönt att du kommit igång med läsningen! Det är det viktigaste av allt, sen spelar det knappt någon roll vad man läser. Så länge man själv gillar det man läser.

    SvaraRadera