torsdag 26 februari 2015

Men kan någon ge mig en karta?!

Men alltså, kan någon ge mig en karta? Jag måste ha missförstått något.
I maj är det ju dags för 2015 års upplaga av Eurovision Song Contest. Tävlingen avgörs i Wien i Österrike. Antalet deltagande länder har ju ökat dramatiskt jämfört med när jag var barn. Hela Östeuropa har ju kommit till inklusive ett antal länder i Kaukasus.
Dessutom är Israel med ibland och även Marocko har varit med. De båda länderna känns väl inte helt som att de ligger i Europa.
Men i år slår man allt rekord. Australien kommer att vara med! De behöver inte ens kvala, utan är direktkvalificerade till finalen.
Sist jag kollade låg Australien på andra sidan jordklotet, men det kanske har ändrats. Så snälla - ge mig en karta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar