torsdag 23 april 2015

Jesus sista ord på korset var INTE "Härifrån ser man hela Mariannelund!"

Titel: Jesus sista ord på korset var INTE "Härifrån ser man hela Mariannelund!"
Författare: Jonas Gardell
Förlag: Norstedts (2012)
Antal sidor: 126

Egentligen håller jag på att läsa en helt annan bok, men jag smet emellan med Jonas Gardells Jesus sista ord på korset var INTE "Härifrån ser man hela Mariannelund!"
126 sidor är inte mycket, och om man sedan betänker att varje sida bara innehåller några få meningar, så förstår man att den går fort att läsa. Den består helt enkelt av ett antal Twitterinlägg som Jonas Gardell har gjort. Han tillhör, har jag läst, de allra mest aktiva på Twitter, och han är faktiskt riktigt rolig många gånger. Jag tänkte ge några exempel från sidan 50 i boken:

Till alla unga: Det fanns inte något internet när jag var liten. Ingen Facebook, ingen Youtube. Vi hade istället något som vi kallade "liv".

FLASH! Fanns inga mobiltelefoner förr. Ville vi prata med varandra fick vi ta två tomma plåtburkar med ett snöre emellan och ropa HALLÅ!

Och ni kan inte ana hur usla de där plåtburkarna var på att skicka sms!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar