tisdag 21 april 2015

Tisdagsutmaning - Vad är det som är så himla roligt med det då?

Veckans tisdagsutmaning från KulturkolloBerätta om en bok, film eller något på tv som skulle vara så vansinnigt rolig enligt alla andra – men som inte fick dig att skratta det minsta.
och
Berätta om en bok, film eller något på tv som du verkligen skrattade åt så att du höll på att gå sönder.
På den första frågan svarar jag årets paushumor i Melodifestivalen. Komikern Sissela Benn gjorde en figur som kallades Filippa Bark.
Enligt programledarna var hon otroligt rolig. Men jag fattade absolut ingenting. Jag ställde hela tiden frågan till mig själv och till TV-apparaten: Vad är det som är så himla roligt med det då?

Riktigt rolig var däremot filmen Mammas pojkar, med Björn Starrin i en av de ledande rollerna. Mycket roligare än TV-serien Ack Värmland som går på TV4 på fredagarna just nu.
Mammas pojkar kunde jag verkligen sitta i biosalongen och skratta åt.

14 kommentarer:

  1. jag ska inte ens kommentera... jag är typen som skrattar ensam på bio :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då! Du får gå ensam på bio väl? ;)

      Radera
  2. Åh, vad jag håller med dig om Filippa Bark! Jag tyckte bara hon var riktigt jobbig. Men min dotter tyckte att hon var det bästa med hela Melodifestivalen... (hur? hur??)
    Jag blir nyfiken på Mammas pojkar, ska kolla in.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina döttrar tyckte också det var kul. Man kanske inte får vara vuxen när man ska se på Filippa Bark.
      Om man måste vara värmlänning för att uppskatta Mammas pojkar vet jag inte ;D

      Radera
  3. Filippa Bark har jag aldrig fattat det roliga med. Däremot brukar jag skratta åt Starrin och Skäringer:)

    SvaraRadera
  4. Jag såg inte alla deltävlingarna, men när jag väl såg Filippa Bark så tyckte jag inte att det var speciellt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag börjar mer och mer fundera över om det var NÅGON över 16 som gillade Filippa Bark.

      Radera
  5. Å, jag fullkomligt älskar Ack Värmland - och Mammas pojkar också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men jag tycker Mammas pojkar var bättre.

      Radera
  6. Filippa Bark var inte så kul tycker inte om när de gör parodi på folk med speciellt utseende eller egenskaper. Mammas pojkar vet jag inte vad det är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du hittar den här:
      https://www.youtube.com/watch?v=7bTkp7Dr2jI

      Radera
  7. Jag tyckte inte heller om Filippa Bark i Melodifestivalen, men skrattade mkt åt "Mammas pojkar".

    SvaraRadera