tisdag 4 oktober 2016

Tisdagsutmaning - Drömmar och längtan

Veckans tisdagsutmaning från Kulturkollo. Så här skriver Carolina: Drömmar, fluff och längtan handlar veckans tema om på Kulturkollo - om saker vi drömmer om, längtar till eller använder för att fly verkligheten en liten stund. Därför låter vi utmaningen handla om just det. Två frågor:

1. Ditt bästa verklighetsflyktstips? (bok, film, tv-serie...)
2. Vad längtar du allra mest efter just nu?

1. De bästa TV-serierna görs i England. Tänk att sitta i fåtöljen och följa Hercule Poirot. Jag vill se Forsythesagan igen. Och de tidiga avsnitten av Hem till gården. Eller ännu bättre - undfly verkligheten och istället helt skamlöst bege sig in i Downton Abbey och föreställa sig att man iförd frack konverserar med änkegrevinnan.

2. Jag är väldigt förtjust i julen. Jag tycker om att köpa julklappar och måste väl erkänna att jag även blir glad åt att få en julklapp eller två. Gärna hårda rektangulära paket så att man känner på sig att det bara måste ligga en bok innanför julklappspappret. Julmusiken. Tomtarna som ska ställas fram. Och julmaten förstås. Skinka, Janssons frestelse, sill, grisfötter, köttbullar, prinskorv och en liten snaps (eller två).

4 kommentarer:

  1. Tänk - jag har aldrig sett vare sig Forsythesagan eller Hem till gården, men har för länge sen insett att det är något jag bara måste göra. Någongång...! Är ju precis min älsklingsmiljö, ju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Forsythesagan gick på TV när jag var liten. På dem tiden fanns det bara en kanal så alla, unga som gamla, i stan och på landet, såg samma program.

      Radera
  2. Jag älskar julen och Downton Abbey!

    Svar: Man måste klicka i "gratis"-frakt och då blir det 77:- för kattguden rakt hem i lådan Det som är standard heter "miljöfrakt" och är lite dyrare.

    "gratisfrakt" är bara helt gratis om man handlar för lite (tror 99:-), men den är billig! :)

    SvaraRadera