torsdag 17 augusti 2017

Helgfrågan v 33

Helgfråga från Mias bokhörna. Den här gången är frågan:

Vad tycker du om ljudböcker?

Vad jobbar du med?

Svaren på de här båda frågorna hänger samman lite grand. Jag har endast provat på ljudböcker en gång. Det var för tre år sedan då jag låg på sjukhus efter att ha drabbats av en stroke. Det var helt hopplöst. Jag somnade hela tiden, så jag fick inget som helst sammanhang i berättelsen. Nu är man i och för sig väldigt trött när man har fått en stroke, så det kan ju ha påverkat, men jag tror ändå inte att ljudböcker är något för mig. Det är så svårt att bläddra tillbaka ett par sidor för att se vem den där Osvald var nu igen.

Jag är arbetslös nu. Under sju år arbetade jag som fältsäljare, men jag kom inte riktigt igång igen efter stroken. Gnistan fanns inte kvar och enligt försäkringsbolaget har jag 29 procent nedsatt arbetsförmåga, hur de nu kommit fram till just det. Mina försäljningsresultat försämrades och till slut blev jag uppsagd. Därför roar jag mig nu med att försöka sälja min första bok och att få ut den andra. Men det kan man inte försörja sig på, så jag söker arbete.

28 kommentarer:

  1. Jag tycker du verkar ha en framtid som författare och kanske kan du försörja dig på det, vem vet. Din vinst kommer tänkte göra två flugor i en smäll och få vinnare nummer 2 också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alldeles nyss varit i kontakt med henne och berättat att hon vunnit.

      Radera
  2. Hoppas det går bra med skrivandet och böckerna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är i alla fall roligt att ha sin egen bok i bokhyllan :)

      Radera
  3. Ljudböcker funkar inte riktigt för mig heller. Lycka till med böckerna, med både skrivandet och säljandet.

    SvaraRadera
  4. Vi verkar vara många ändå som inte riktigt klarar det här med ljudböcker. Hoppas det går bra med dina böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En är väl för gammal för att ta till sig dessa nymodigheter 😉

      Radera
  5. Kan inte heller lyssna på böcker, tappar bort mig hela tiden. Jag hoppas det går bra med dina böcker! Ännu inte läst den men den står på vill läsa listan! =)

    SvaraRadera
  6. Trist om man somnar när man lyssnar på ljudböcker, därför skulle jag inte kunna lyssna när jag ligger ner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där har du en poäng. På sjukhuset låg jag ju i sängen större delen av dan.

      Radera
  7. Är också arbetslös så jag vet hur tufft det kan vara i bland. Hoppas du hittar något du trivs med!

    SvaraRadera
  8. Lycka till med dina böcker. Plötsligt händer det ;)
    Och det är sant ... Jag vet att det mest otroliga kan inträffa, telefonen ringer och i andra ändan sitter en förläggare.

    SvaraRadera
  9. Inte heller jag fixar ljudböcker.

    Hoppas att du hittar rätt snart och att allting löser sig på bästa sätt - kanske rentav genom författandet, även om det är ytterst få förunnat att kunna leva av det allena.

    SvaraRadera
  10. kan lyssna på riktigt bra titlar och med riktigt bra författare, men det händer sällan. läser hellre vanliga böcker.
    lycka till på arbetsfronten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste ju få känna doften från boken!

      Radera
  11. Jag tror jag också skulle somna...
    Hoppas det går bra, du verkar ju vara på god väg med skrivandet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skriva är en sak. Att nå ut med boken är något annat.

      Radera
  12. Du har rätt: tappar man tråden kan det vara snudd på omöjligt att hitta den igen. Men ibland är det kanon - du kan väl testa min Astrid-inläsning som jag skrivit om? Den är inte så lång heller.

    SvaraRadera