torsdag 14 december 2017

Helgfrågan v. 50

Helgfråga från Mias bokhörna. Den här gången är frågan:

Hur rimmar man på bok? eller kan man tänka sig att det är en deckare, roman eller fantasybok

Bonusfråga: Vad ska ni hitta på så här sista hela helgen innan jul?

Jag brukar inte skriva några rim på julklapparna, men man kan väl fundera lite ändå.

  • Har man sett på fan! I detta paket finns en -----
  • Brottslingarna blir bara fräckare. Du kan läsa om dem i denna -------

Det där blev allt grötrim. Jag ger mig på bonusfrågan istället. Sista hela helgen? Hmm, min arbetsvecka är söndag-torsdag. I morgon fredag ska jag och hustruskapet åka till stan och försöka handla klart julklapparna. Och dessutom får vi se till att veckohandla. På lördag kommer mamma och hennes sambo till oss på kaffe. Då passar vi på att ge varandra julklappar. Tanken är nämligen att vi firar jul hos min svärmor.

20 kommentarer:

  1. Jag tycker också rimmen avslöjar för mycket. Oftast. Vi pysslar inte heller med sådant :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, känns lite överkurs. Först ska man komma på vad man ska köpa. Sen ska man försöka slå in paketen fint också. Rim känns överflödigt.

      Radera
  2. Grötrim kan inte föraktas i juletider!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har aldrig rimmat till gröten i vår familj, men det kanske kan vara kul.

      Radera
  3. Rim kan vara kul men det är inget som vi gör egentligen så det brukar inte bli särskilt lyckat de få ggr försök har gjorts ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, rim som sådana kan vara kul, men inte till julklapparna.

      Radera
  4. Grötrim kan ju va kul, men är rätt glad att slippa rimma ändå. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns så mycket annat som behöver göras till jul.

      Radera
  5. Jag gillade dina rim, visste nog att du skulle fixa det.

    SvaraRadera
  6. Det var bra rim!
    Även om jag inte vill kunna gissa innan :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det ska vara en överraskning när man river av pappret!

      Radera
  7. Låter trevligt med lite julklappshandlande så här i god tid innan. Hoppas det blev något bra.

    SvaraRadera
  8. Grötrim ska man inte förakta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inget erfarenhet på riktigt med att rimma till gröten.

      Radera
  9. i det första paketet måste den ju vara en svan. tycker att det skulle vara svårt att slå in. grötrim är nästan bättre än rim på julklapparna

    SvaraRadera