Sidor

onsdag 27 januari 2016

Ibland hatar jag Telia!

Ibland blir man förbannad! Vi var inne i Teliabutiken i Karlstad under helgen. Frugan och de båda döttrarna köpte var sin ny iPhone 6s. Dessutom köpte de var sitt skärmskydd. Hustrun betalade med sitt kort. Något kvitto fick hon inte. Väl hemma upptäcktes att ett av skärmskydden inte alls var till iPhone. Idag gick jag tillbaka till butiken för att byta till rätt produkt, men se det gick inte. Inte utan kvitto. "Men då har ju er säljare lurat oss", sade jag. "Nej", svarar flickan, "det har blivit ett litet misstag." Ett litet misstag? Säljaren har ju gett oss fel produkt! Jag tycker att butiken borde kunna kolla i sina datorer att vi var där och köpte detta. Det kan SIBA och El-Giganten. Men Felia är tydligen lika stelbenta som på gamla Televerkets tid. Konstigt att de trots detta inte bara erbjuder telefoner i svart bakelit med nummerskiva...

11 kommentarer:

  1. Vad dåligt att de inte kunde kolla! De borde vara rädda om sina kunder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Jag jobbar själv som säljare. Gör vi fel så försöker vi rätta till det så att kunden blir nöjd. Felia har tydligen en annan policy :(

      Radera
  2. (skulle inte våga gå ut utan kvitton med såna varor)

    SvaraRadera
    Svar
    1. kvitto är ju försäkring också, menar jag.

      Radera
    2. Jo, vi trodde kvittot låg i påsen. Men på Siba hade inte detta varit ett problem.

      Radera
    3. (slarviga jag vet att många företag får fram kvittot i datorn direkt )

      Radera
    4. Så är det. Jag får förresten förtydliga. Vi fick kvitto på telefonerna, men inte på displayskydden.

      Radera
  3. Jag avskyr Telia så mycket så jag orkar inte ens svara vettigt på ditt inlägg. Grrrr. De har en kundservice som är under all kritik.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De agerar fortfarande mer som ett statligt verk än som ett företag.

      Radera
  4. Vi har i stort sett gjort oss av med Telia som leverantör av någonting. Det är bara jag som fortfarande har mitt mobilabonnemang där, men inte så länge till. Ibland känns det som att deras personal bäst hör hemma i de gamla öststaterna. Ingen känsla alls för service och inte ett dugg flexibla. Speciellt inte när det är de som gjort fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju detta att de har den bästa mobiltäckningen, och då är det svårt att byta abonnemang.

      Radera