måndag 27 december 2010

Julböcker (och tävling!!!)

Så är då julhelgen avklarad. Den har varit lugn och behaglig, vilket ger mer tid till bokläsning. Jag hade tänkt läsa klart Karina Johanssons bok Bara en pärla, men så blev det ju julafton, och titta vad Tomten hade med sig! Mord under julgranen. Deckarnoveller av Håkan Nesser, Åke Edwardson, Katarina Mazzetti, Inger Frimansson, John Ajvide Lindqvist, Henning Mankell, Torbjörn Flygt, Arne Dahl, Maria Ernestam och Johanna Nilsson. Jag blev ju bara tvungen att läsa den.

Och gissa vad! I boken stod det också om en novelltävling. Den som skriver den bästa deckarnovellen kan få den publicerad i nästa års juldeckarantologi! Men det är bråttom. Deadline är redan den 10 januari. Det står mer om tävlingen här. Bråttom, bråttom. Men jag tror att jag har en novell liggande, som med lite bearbetning skulle kunna skickas in. Det är ju alltid kul med sådana här tävlingar.

Nu ska jag fortsätta med Bara en pärla. Jag är snart färdig med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar