måndag 30 april 2012

Valborg

Idag är det Valborgsmässoafton, Kungen fyller år, det är allmän flaggdag och - jag ska hålla vårtalet i Vålberg!
Vi firar Valborg i Sjösalaparken. I sin nuvarande tappning har det skett sedan 2005. Kören sjunger vårsånger, någon håller vårtal, brasan tänds och så blir det fyrverkeri.
Och i år är det faktiskt jag som ska hålla vårtalet. Det känns alltid lite småpirrigt, men det är inte första gången. Faktiskt var det jag som höll vårtalet 2005 och i år är det fjärde gången. 
Hon som ansvarar för det hela tycks förvänta sig att jag ska tala en halvtimme, men så blir det inte! Det blir nog drygt fem minuter. Samma längd som tidigare år. Jag har ännu aldrig i något sammanhang hört klagomål från lyssnare att ett tal har varit för kort.

2 kommentarer:

  1. Visst var talet lite längre än 5 minuter. Och tur var det!!! .... för det var ett mycket bra tal - lättsamt, roligt och intressant.
    Hälsningar

    SvaraRadera
  2. Tack Ina! Det var snällt!

    SvaraRadera