torsdag 20 juli 2017

Helgfrågan v 29

Helgfråga från Mias bokhörna. Mia skriver: Jag har en rejäl hög med böcker att blogga om, samt några ljudböcker och högen växer." Den här gången är frågan:

Vad gör ni när det blir så? Eller tillhör ni de ordentliga som bloggar om böckerna direkt? I så fall får ni gärna tipsa mig.
Bonusfråga: Läser du något bra nu?

Jag försöker blogga senast dagen efter att jag avslutat boken. Det beror inte alls på att jag är extra ordentlig. Snarare tvärtom. Väntar jag för länge minns jag inte vad det var som gladde mig/retade mig i boken. Då blir det inte mycket mer än baksidestexten, och hur kul är det?

Boken bredvid sängen och jag har inte riktigt funnit varandra. Men den är ett recensionsex, så jag ska läsa färdigt den och återkommer med omdöme.

22 kommentarer:

  1. Oj vad nyfiken jag blev nu, vad kan det var för bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här på bloggen kan du se "Läser just nu" 😉

      Radera
  2. Jag köper mina böcker, så jag behöver inte känna den där pressen. Är nöjd med det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har få recensionsex men dessa försöker jag prioritera i läshögen.

      Radera
  3. Jag gör ju en del anteckningar under läsningen, men det är ju oftast sakfrågor eller vad man ska kalla dem. Just känslan tonas ju ner efterhand.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Tyckte jag om boken och varför i så fall?

      Radera
  4. Jag prioriterar också rec.ex även när jag ska skriva recensioner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns taskigt att låta rec.ex ligga. Speciellt när det är såna som man accepterat att ta emot.

      Radera
  5. Undrar också vad du läser nu ;)

    SvaraRadera
  6. Blir det för mycket på hög är ju risken att man glömmer eller blanda i hop..

    SvaraRadera
  7. Samma här. Fast lite stolpar och minnesanteckningar brukar hjälpa minnet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jag alldeles för lat för 😜

      Radera
  8. ibland måste jag ruva på något jag läst ett par dagar. men då har jag oftast fört anteckningar också.
    boken du läser just nu känner jag inte till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, men man får nog ruva lagom 😉

      Radera
  9. Visst får det inte dröja för länge, men lite betänketid kan jag nog behöva ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men att ha en hel hög med böcker som man läst men inte skrivit om låter jobbigt.

      Radera
  10. Ja risken att glömma vad man tyckte och kände för boken minskar ju om man dröjer jättelänge med att blogga om den.

    SvaraRadera