tisdag 14 april 2009

Buhuuu! Min dator är jättesjuk!

Min bärbara dator är paj! När jag försökte sätta igång den, gav den ifrån sig ett par höga tjut. Sedan blev det inte mer än så. Jag gick till datorbutiken idag, som kommer att skicka den vidare till verkstaden. Det verkade vara ett allvarligt fel. Om de fixar det, så innebär det antagligen att man återgår till fabriksinställningarna, vilket innebär att allt som jag har sparat på datorn försvinner :(

Tack och lov har jag sparat det mesta av de saker jag skriver på min stationära dator. Det kapitel jag höll på med i "I väntan på vad då" lär dock försvinna. Plus en del uppslag, som jag lagt i dokument. Det här är inget kul!!!!!  :(

5 kommentarer:

  1. Datorer ja.....brukar ha en 5-kilos slägga stående i närheten av fanskapet!
    Mvh Bbn

    SvaraRadera
  2. Katastrof!
    Även om jag backupar blir det ju inte hela tiden...

    SvaraRadera
  3. Ja, det här kändes riktigt, riktigt trist! :(

    SvaraRadera
  4. Fläkten inuti datorn kan ställa till med problem, eftersom den värmer upp innanmätet. Gäller väl i första hand om datorn används flitigt och under längre stunder. Om du behöver byta dator (nu eller senare) se till att du skaffar en där fläkten har en bättre placering än vad som ofta är brukligt.

    Datatipsaren!

    SvaraRadera