måndag 23 mars 2009

Jag hatar dom!

Vilka då, undrar ni? Jo, jag hatar att höra de där rösterna.
Nej, rösterna är inte inne i mitt huvud. Men jag ringde Telia nu på förmiddagen. Detta eländiga företag hade skickat e-post till mig och sagt att jag måste ändra några inställningar i mitt e-postprogram för att det ska fungera i fortsättningen. Jag gjorde ändringarna, och naturligtvis blev konsekvensen att e-posten inte fungerar. Därför ringde jag 90 200, och det är då de kommer. Rösterna! De förinspelade rösterna som ställer ovidkommande frågor och ger mig en massa tokiga råd istället för att släppa fram mig till en levande människa. "Dra ur kontakten till din router och vänta en halvtimme", sa rösten bland annat. "När du gjort detta, tryck 7." Jag fick hålla på i flera minuter för att komma förbi detta och äntligen hamna i telefonkön. När jag väl kom fram till en människa, var jag ju riktigt irriterad. Ändå är jag så väluppfostrad, så att jag inte skäller ut kvinnan som svarar. Det är ju inte hennes fel. Så jag får bära ilskan inom mig och släppa ut den om tio år eller så. Åhh, jag hatar dom! (Och e-posten fungerar fortfarande inte!)

4 kommentarer:

  1. Sedan när skulle felias - f.låt telias - mailtjänst/bredband fungera?
    Där jag bodde tidigare krånglade det mest hela tiden.

    SvaraRadera
  2. Vad händer när du försöker skicka e-post då? Jag själv ändrade inställningarna på 2 minuter.

    SvaraRadera
  3. Den efterlyser lösenordet, som jag inte hittar eftersom det är åratal sen som jag lade in det. Teliadamen informerade mig om hur jag kunde skaffa ett nytt via deras hemsida, men det blir bara Error.

    Jag önskar att jag inte vore teknisk idiot.

    SvaraRadera