onsdag 5 augusti 2009

Borde ha läst mera

Sommaren är ju en tid för bokläsning, men jag skäms över att jag faktiskt bara har läst tre böcker. Och alla deckare förstås...

Två av böckerna var Agatha Christie-deckare. Tretton vid bordet och Mord per korrespondens. Den första med Hercule Poirot och den andra med Miss Marple. Jag mindes, när jag läste dem, att jag faktiskt sett dem som film på TV. (För övrigt har jag just stängt av TV:n efter att ha tittat på kvällens deckare med Miss Marple på fyran.)

Den tredje boken var Vem är utan skuld av Anna Jansson. Ett antal gamla klasskamrater har en återträff, och en av dem dör. Hm, det temat använde jag när jag skickade in ett bidrag till Hemmets Journals romanpristävling i fjol. Tydligen är Anna Jansson duktigare på det där än jag, men det var kanske inte någon överraskning för någon. Nåväl, jag gillade i alla fall Anna Janssons deckare, och rekommenderar den gärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar