lördag 10 mars 2012

Lungemboli

Usch så längesen det var jag skrev något på den här bloggen. Jag måste verkligen skärpa mig. Mitt första inlägg nu får bli om att jag just kommit hem från sjukhuset. Jag märkte i tisdags att jag blev andfådd för minsta lilla, så i onsdags förmiddag åkte jag till vårdcentralen. Där misstänkte man att det var något problem med lungorna och sade åt mig att jag måste till Centralsjukhuset i Karlstad för undersökning. Jag fick inte köra egen bil, utan de insisterade att jag transporterades med ambulans.
Det blev provtagning och röntgen. Läkarna konstaterade att jag har ett antal proppar i lungorna, så kallad lungemboli. I tre dygn fick jag ligga på hjärtavdelningen med sladdar för att hålla koll på lilla hjärtat. Nå, hjärtat är det inget fel på. Men jag ska äta Waran ett halvår nu så man får hoppas att blodpropparna i lungorna försvinner.

4 kommentarer:

  1. Men FY vad otäckt! Hoppas du snart blir helt frisk igen!

    Karina

    SvaraRadera
  2. Nej men.
    Var rädd om dig, Robert.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Så otäckt!

    Själv väntar jag på att bli av med en tumör i magen...

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  4. Jag får väl hoppa över marathonloppen. (Som om jag någonsin skulle ställa upp i en löptävling, ha ha!)
    Nä, men lite lugnt får man väl ta det. Ska ta en promenad runt kvarteret nu. Det får vara tillräckligt äventyrligt just nu.

    Pennelina, tumör i magen låter verkligt otäckt. Då känns mina proppar inte så farliga.

    SvaraRadera