fredag 1 augusti 2008

Nu är jag klar!

Nu är mitt bidrag till HJ:s romantävling klart. Mordfallet är löst, och jag tycker själv att jag fick till det ganska bra. (Fast det är ju inte säkert att juryn gillar kriminalgåtor.) Nåja, klart och klart. Nu ska jag gå igenom alltihop och se vad som behöver ändras. Kanske lägga till lite miljöbeskrivningar. Man måste ju undvika att det blir ett samtal mellan "talande huvuden", som författarinnan Elizabeth George så träffande uttrycker det. Om ni inte har läst hennes bok Skriv på! så rekommenderar jag den. Originalets engelska titel är mycket fyndigt. Boken heter Write away!

3 kommentarer:

  1. Woho, grattis!! Bra jobbat!
    Och "Skriv på" av George är verkligen en bra bok, jag återvänder ofta till den när jag vill ha tips eller stöd.

    SvaraRadera
  2. Tack för det, vännen!
    Kul när någon kommenterar. Ibland känns det som att jag bloggar till mig själv...
    Det har varit svårt att få tid att skriva nu under sommaren. Jag stjäl mig lite tid sent på kvällen. Å andra sidan skriver jag som bäst då (tycker jag själv i alla fall!)

    SvaraRadera
  3. Jag har samma problem, då har jag ändå bara mig själv att ta hand om. Men den där värmen, solen och sommaren har så många andra lockelser att det är svårt att ta sig tid och lugn att sitta och ner skriva. "Jag kan göra det sen" blir oftast aldrig.

    SvaraRadera