fredag 24 oktober 2008

Tackar som frågar

Jag har just avslutat läsningen av Jennie Dielemans Tackar som frågar - Historien om några människor. Den var svår att komma in i till en början, eftersom det var fem olika personer/familjer som beskrevs, och det kunde gå ett antal kapitel innan man kom tillbaka till en viss person, så jag fick gå tillbaka ganska ofta för att försöka komma ihåg vad som hade hänt. Men mot slutet vävdes faktiskt de olika berättelserna ihop, så upplägget var inte helt knasigt. Är väl ändå inte säker på att jag gillade boken så där förtvivlat mycket. Det var lite för mycket "Rinkebysvenska" här och där för att jag skulle uppskatta det, men det är ju en fråga om tycke och smak förstås. Prisvärd var boken dock. Jag köpte den på Ica Maxi för 10 kronor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar