torsdag 16 oktober 2008

Varför ha bråttom?

Det går en radioreklam just nu som jag tycker är så kul. I reklamsnutten är det en försäljare som vill sälja snabbare och billigare bredband. Då svarar kunden: "Nä, jag har inte bråttom. Och jag betalar så gärna."

Jag tycker att den är jättekul, men jag är inte säker på att jag ser det roliga på det sätt som bredbandsföretaget har tänkt sig. Antagligen ska jag skratta åt kunden och tycka att han är korkad, och därefter ska jag beställa ny bredbandsuppkoppling. Men jag har roligt, därför att jag tycker att kundens svar är så underbart. Han har inte bråttom!

Vi har alldeles för bråttom i vårt samhälle. Vi ilar själva och vi skyndar på våra barn från morgon till kväll. Då känns den där reklamsnutten så skön. Nästa gång telefonen ringer och någon vill sälja en snabbare bredbandsuppkoppling ska jag också svara så. "Nä, jag har inte bråttom." Ska bli kul att se hur försäljaren reagerar.

3 kommentarer:

  1. Bra och tänkvärt ;-) Jag skulle gärna också velat höra vad telefonförsäljaren skulle svara då!

    SvaraRadera
  2. hear hear! Jag tror du har helt rätt, det där ska jag också använda nästa gång någon försöker öka min hastighet "för en billig peng".

    SvaraRadera
  3. Bråttom! Vem sjutton har bråttom? =D

    SvaraRadera