söndag 29 november 2009

Andra delen klar


Nu är jag klar med andra delen av min roman BoÅ. Tror jag i alla fall. Jag blev lite överraskad själv, när jag plötsligt var framme vid avslutningen. Jag har skrivit 57 505 ord, vilket är 72 procent av målet 80 000 ord. Första delen var på cirka 30 500 ord, och jag hade tänkt att del två skulle vara ungefär lika lång, för då hade jag bara behövt skriva 18 000 ord i del tre. Nu behövs det 22 000 ord.

Nå, nu ska ni inte det detta alltför allvarligt. Riktigt så insnöad på antalet ord är jag inte. Givetvis är det innehållet i texten som är det viktiga, inte hur många ord det blir till slut. Det är inte ordproduktion, utan romanskrivande, jag ägnar mig åt.

Nu får jag i alla fall försöka byta perspektiv igen, när jag idag ska gå in på den avslutande delen.

3 kommentarer: