onsdag 31 mars 2010

Har varit dålig...

...på att blogga. Brödjobbet stör :)
Ni läste väl förresten i tidningarna om den stora vattenläckan i Karlstad för en tid sedan? 50 000 karlstadsbor var utan vatten. Stor katastrof och tankbilar på Stora Torget för att folk skulle få vatten. Någon stolle kom till Stadshuset med en hink och krävde att få vatten. Tydligen var han övertygad om att man just i Stadshuset var helt opåverkad av att vattenförsörjningen hade brutit ihop.
Men mitt uppi alltihopa kunde jag inte låta bli att dra på munnen. Jag bor i Vålberg, som tillhör Karlstads kommun. Här har vi genom året genomlidit ett antal stora vattenläckor. Då är det minsann inte så bråttom med att ställa ut tankbilar med vatten. Jag minns en julafton för ett antal år sedan, då vi skulle ha ett antal gäster på julmiddag. På morgonen visade det sig att det bara var brunt vatten som kom ur kranen, eftersom det blivit någon vattenläcka någonstans. Tankbil till Vålberg? Icke! Jag fick ta med mig en dunk och åka till grannkommunen Grums (som också var utan vatten) och stå i kö utanför en Icabutik, där Grums kommun hade ställt ut vattenbehållare. Så det känns lite bra att folk inne i Karlstad också får känna av hur det är att vara utan vatten ;)

3 kommentarer:

  1. Hej och välkommen tillbaka:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Tack Åsa. Det gläder mig att du håller koll på mig! ;)

    SvaraRadera
  3. Jag säger det samma, välkommen tillbaka och Glad Påsk!

    SvaraRadera