onsdag 10 mars 2010

Otrevliga människor

Idag inleddes min arbetsdag med att jag helt utan anledning blev utskälld av gammal man som inte gillade företaget jag representerade. Då tillönskade jag honom en bra dag, och han svarade att nu kändes det bra (det vill säga efter att han fått vara otrevlig mot mig.)
Nåväl, resten av dagen träffade jag bara vänliga människor, så det gör inte så mycket, men ändå kan jag inte låta bli att fundera över vad det är som gör att folk tar ut sin ilska och frustration på helt oskyldiga människor.
Det är väl antagligen samma sorts människor som skäller ut bankkassörska för att räntan har stigit och är otrevlig mot Kalle på bensinmacken därför att bensinpriset har nått en ny toppnotering.
Det är tur att de flesta människor trots allt är som läsarna av den här bloggen - intelligenta, vänliga och trevliga.

2 kommentarer:

  1. Gubbens dag hade kanske inte börjat så bra, och så fick det gå ut över dig. Tur att duverkar stå pall!

    SvaraRadera
  2. Å, en underbar komplimang :-) Suuger åt mig... lite i alla fall ;-)

    Det finns grettna folk överallt, tyvärr!

    Kram från mig!

    SvaraRadera