torsdag 5 juli 2012

Tre fjärdedelar

Den här morgonen har jag varit duktig. Jag skrev tusen ord på halvannan timme. (Vet du inte vad halvannan betyder så får du slå upp det. Hi hi!)
Nu har jag skrivit tre fjärdedelar av mitt uppsatta mål på 80 000 ord. Och det är bara tolv dagar sedan jag skrev på denna blogg att jag kommit till två tredjedelar.
Jag har kommit på att det ju faktiskt blir färre och färre ord mellan varje bråktalssteg. Jag fick skriva 40 000 ord för att komma till hälften. Drygt 13 000 ord för att komma till två tredjedelar. Knappt 7 000 ord för att komma vidare till tre fjärdedelar. Räknar man så, kommer målen så mycket närmare och det känns lättare att skriva. Tycker jag i alla fall.
Nu behöver jag bara skriva 4 000 ord för att komma till fyra femtedelar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar