lördag 1 februari 2014

Bokbloggsjerka 31 januari - 3 februari

Bokbloggsjerka från Annikas Litteratur- och kulturblogg. Den här gången är frågan:
Vilket förlag tycker du släpper flest bra böcker per år?

Nu borde jag skriva Bonniers, för det förlaget är finast. Eller kanske något litet trendigt bokförlag, som ger ut smal litteratur från Balkan. Men istället avslöjar jag dumdristigt hur ytlig jag är och svarar Piratförlaget, för jag märker ju att det ofta är deras böcker jag vill läsa. Mannen som är djup som ett tefat, det är jag det.

3 kommentarer:

  1. Många bra författare finns det på Piratförlaget, ser att bland annat Jo Nesbøs två senaste böcker gavs ut där och han är en av mina stora favoriter :)

    SvaraRadera
  2. För mig är det Minotaur som gäller, brittiska kriminalromaner, min passion, min last, my cup of tea... Jag försöker läsa "djupa" och "fina" böcker, och det kan ju vara kul för stunden, men aldrig är mitt läsande så lyckligt som när det består av bestialiska mord och dysfunktionella brittiska poliser...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar ju både deckare och England, så jag får nog kolla upp Minotaur.

      Radera