tisdag 28 augusti 2012

100 procent

Nu har jag äntligen nått till 100 procent av mitt uppsatta mål för antalet ord för romanen Ben, och det känns som att jag nästan är färdig. Sedan måste jag förstås redigera eländet :) och då kan det försvinna en del. 80 000 ord. Hmm, jag undrar hur många ord förlagen minst vill ha. Böcker nu för tiden verkar ju vara så förfärligt omfattande.
Hur många sidor skulle det bli i en tryckt bok om den omfattar 80 000 ord? Christian Wåhlander, som har en blogg som heter Författartipsbloggen har gjort lite uträkningar som han presenterar här. Enligt hans beräkningar skulle jag alltså ha skrivit en roman på 200 sidor.
Hallå Bonniers eller Norstedts eller något annat förlag! Vill ni ge ut mina romaner?

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att de flesta orden stannar!

    SvaraRadera
  2. Jag ska försöka hålla i dem, men ibland måste man våga släppa taget också ;)

    SvaraRadera