tisdag 8 januari 2013

Leva sin dröm

Det känns lite löjligt att nämna en bok som man själv medverkar i, men hur som helst har jag läst antologin Leva sin dröm. 30 olika personer har skrivit noveller på detta tema. (Ja, egentligen var det 102 personer som skrev noveller, men bara 30 kom med.)

Det blir naturligtvis en salig blandning, inte minst när det gäller kvalitén och korrekturläsningen lyser ibland med sin frånvaro. Men det är ändå roligt att se hur olika man kan behandla ett och samma tema.

Och några pärlor kan man finna i antologin, såsom Monika Thormanns "Leva sin dröm", Sandra Medins "Solveigs drömmar", Cecilia Ekhems "Drömlistan" och Charlotte Cederlunds "Avloppsdrömmar." Samt några till, som ni får leta rätt på själva.

Edit: Antologin kan beställas här.

4 kommentarer:

  1. Klart att det inte är löjligt att du nämner boken Robert! Var stolt över att du är med på ett hörn :). Jag är jätteavundsjuk men absolut inte på ett missunsamt sätt. Tvärtom är jag glad för din skull och önskar att jag själv hade skrivit en novell som kom med i en novellsamling av något slag.
    Hur får man tag på denna antologi?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är stolt. Det var bara detta att recensera en bok man själv medverkar i som känns lite lustigt.

      Den kan beställas på http://widget.publit.se/alf_bokforlag_5/#publit_widget_id_6367

      Radera
  2. Självklart ska man nämna böcker man är med i!

    SvaraRadera