söndag 22 februari 2015

Aftonbladet *SUCK*

Idag har det varit en fantastisk dag med strålande sol från klarblå himmel. Men när jag går in på Aftonbladets app har de dagens fråga: "Halvtrist väder och söndag. Vad gör du idag?"
Jo, jag förstår. Det är förstås halvtrist väder i Stockholm. Någon på redaktionen tittade ut genom fönstret för att få veta hur vädret är i Sverige idag. Ungefär som när journalisterna tror att de kan utläsa folkets åsikter genom att kolla vad som skrivs på Twitter.
Hur kan Stockholmsmedia vara så fruktansvärt inkrökta? Jag själv som bor i Vålberg skulle aldrig komma på tanken att inbilla mig att jag och mina grannar och vädret här är representativa för hela landet.
Nu kan man givetvis säga att det väl kvittar om tramsputtarna på Aftonbladets redaktion inte fattar att vädret är olika i olika delar av landet. Men det gäller deras syn på resten av livet och samhället också. Aftonbladets och Expressens journalister var genuint överraskade när Sverigedemokraterna fick nästan 13 procent av rösterna i senaste valet och FI inte kom in i riksdagen. Det stämde ju inte alls överens med vad de hade utläst från sina twittrande kompisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar