söndag 23 januari 2011

Bebisyoga

Det här är så otäckt så det är helt sanslöst. En brutal "bebisyoga" utförd av någon ryska i Egypten. Hon borde skjutas!

lördag 22 januari 2011

Humor i helgade hyddor

Jag fick ett par roliga böcker i julklapp av min bror. Humor i helgade hyddor. Det är historier från kyrkans värld. Jag tänkte att jag skulle dela med mig av en av historierna, som passar i vintertid:

Familjen satt och åt lunch en vinterdag. Plötsligt knäppte femåringen händerna, blundade och bad:
- Gode Gud, gör så att det kommer massor med snö!
När han tittade upp, mötte han sin fars blick. Snabbt slöt han ögonen igen och fortsatte bönen:
- Men inte på infarten!

fredag 21 januari 2011

Härligt väder

Det är visserligen -8, men det är vackert väder. Jag har just druckit kaffe, och nu ger jag mig ut och jobbar. Larm någon? :)

torsdag 20 januari 2011

Oootroooligt!

Jag läste en notis i tidningen idag om ett inbrott i staden Silver Springs Shore i Florida. Förutom elektronisk utrustning och smycket fick tjuvarna med sig två urnor. Tjuvarna trodde att pulvret som låg i urnorna var kokain, och drog i sig det. Någon berusningseffekt lär det inte ha blivit. Pulvret var nämligen de kremerade kvarlevorna av den kvinnliga husägarens pappa och dennes båda hundar.

Äckligt värre naturligtvis, men jag undrar över en annan sak. Varför i all världen hade kvinnan askan efter pappan och två hundar i sin bostad? Only in America...

tisdag 18 januari 2011

Ibland bara måste man...

Jag har egentligen inget speciellt jag vill säga, men ibland bara måste man få apa sig!

lördag 15 januari 2011

Idag skämdes jag

Vattnet som kom ur kranarna hemma idag var inte så kul. Det var brunt! Tydligen har det blivit någon läcka på den kommunala vattenledningen. Därför åkte jag in till mamma i stan och fyllde en plastdamejeanne med vatten.

För säkerhets skull åkte jag även till Ica Maxi och inhandlade två stora flaskor med vatten. Då skämdes jag! Jag smög ner de stora flaskorna i kassen och hoppades att ingen skulle se mig. Jag tycker nämligen att vatten på flaska är en av de mest korkade produkterna som finns. Det är så dumt att man nog måste vara nollåtta för att se någon poäng i det. Vatten finns ju i kranen, så det finns ingen anledning att köpa det i affären till ett pris som är flera hundra gånger högre än kostnaden för kranvattnet. Men nu köpte även jag vattenflaskor. Visserligen hade jag ju en anledning, men jag ville ändå inte att någon skulle se det.

Men det finns faktiskt ännu dummare produkter. För någon månad sedan hittade jag en sak i frysdisken på Ica Maxi som jag aldrig hade kunnat tro existerade. Färdiga isbitar i tvåkilosförpackning!!! O Sancta Simplicitas!

onsdag 12 januari 2011

"Det nya svarta"

Det är makalöst hur nonsensuttryck och fraser kan sprida sig. En sådan är "det nya svarta". Ursprungligen kommer det från modevärlden som en kommentar till hur grått hade ersatt svart som modefärg, men nu används den i alla möjliga och omöjliga sammanhang och på ett sätt som gör den helt meningslös. Om man googlar på den frasen får man upp 1.160.000 resultat! Vilken typ av människor använder en sådan fras? Lattedrickare? :P

Bland de sidor jag fick fram när jag googlade på "det nya svarta" hittade jag frasen använd i exempelvis följande meningar:

Demokratin är det nya svarta
När blev bitter det nya svarta?
Mattsvart är det nya svarta
Sjukhusmasken - det nya svarta
Arbetslös är det nya svarta
Kvinnor med kurvor är det nya svarta
Transparens är det nya svarta

Ja, jag hittade till och med "det nya svarta är det nya svarta"!

lördag 8 januari 2011

The Jane Austen Book Club

Jag har precis tittat klart på filmen The Jane Austen Book Club. Det är andra gången jag ser filmen. Den handlar om fem kvinnor och en man i en bokcirkel, som tillsammans läser sex böcker av Jane Austen. Böckernas innehåll speglar samtidigt deras egna liv. En bra film.

Jag blir ju nästan lite sugen på att läsa något av Jane Austen. Jag har inte läst en enda. Men jag har sett filmen Stolthet och Fördom förstås...

Någon annan här som har läst Jane Austen?

Cherry Queen

Cherry Queen skulle kunna vara en boktitel (det kanske det är också), men nu talar vi om en chokladask som jag hittade på Ica Maxi. ALLA bitarna i asken är körsbär i likör! Vilken lycka!

fredag 7 januari 2011

Let's Dance

Klart en måste hôlle på Tina Thörner i tävvlinga! Gôtt mos!