torsdag 30 maj 2019

Helgfrågan v. 22

Helgfråga från Mias bokhörna. Nu närmar sig skolavslutningar och studenten. Helgfrågan lyder:

En bok att ge bort till en student?

Bonusfråga: Vad äter du helst till frukost?

Min yngsta dotter tar studenten till veckan, men jag har inte tänkt på att köpa en bok till henne. Men om jag skulle göra det, kanske Melina Gates bok Kvinnor förändrar världen skulle kunna vara något. En nyutkommen bok, som jag inte har läst själv. 

Läs om boken här.


Till frukost äter jag oftast yoghurt med flingor. Till detta tar jag en smörgås. Mer spännande än så är inte min frukost.

20 kommentarer:

  1. riktigt spännande bra tips! Grattis till dottern!
    Yoghurt med flingor äter jag inte ofta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror den kunde vara bra till flickor/unga kvinnor.

      Radera
  2. yoggi äter jag aldrig,men kaffe vill jag ha när jag vaknat

    SvaraRadera
  3. Yoghurt kan vara gott ibland. Gillar mest vaniljyoghurt.

    Grattis till dotterns student. Mina elever tar studenten den 5 juni.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är 5 juni som gäller för min dotter också. Men nu på söndag är det studentbal.

      Radera
  4. Jag tror att det är en intressant bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säkert läsvärd för unga kvinnor!

      Radera
  5. Boken verkar intressant.
    Yoghurt äter jag, men inte på morgonen, för kall om den inte stått framme ett tag, typ hotellfrukost

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är mums för magen på morgonen ;)

      Radera
  6. Här är det studenten den 14 juni för dottern. Mycket att fixa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och som det kostar! Bara studentmössan gör mitt hår om möjligt ännu gråare!

      Radera
  7. Låter ju som en utmärkt titel till studenten. :)

    SvaraRadera
  8. Frukostar behöver väl inte vara spännande heller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag ställer inga höga krav på min frukost.

      Radera
  9. Svar
    1. Ja, jag har ju inte läst den, men den verkar intressant.

      Radera
  10. Det tar ett tag på morgonen innan jag kan få i mig nånting överhuvudtaget, men efter ett kan jag nog smälla i mig så rejält med mat att en youghurt inte räcker långt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äter du inget förrän klockan ett? :O

      Radera