Sidor
- Startsida
- Om mig
- Mina böcker
- Ljudböcker
- Antologier
- På gång
- Om recensionsexemplar
- Kaosutmaning 2016
- Kaosutmaning 2017
- Kaosutmaning 2018
- Kaosutmaning 2019
- Kaosutmaning 2020
- Kaosutmaning 2021
- Kaosutmaning 2022
- Kaosutmaning 2023
- Kaosutmaning 2024
- Kvinnliga nobelpristagare
- Klassikerutmaning
- Boktolvan 2022
- Boktolvan 2023
- Boktolvan 2024
onsdag 27 januari 2016
Ibland hatar jag Telia!
Ibland blir man förbannad! Vi var inne i Teliabutiken i Karlstad under helgen. Frugan och de båda döttrarna köpte var sin ny iPhone 6s. Dessutom köpte de var sitt skärmskydd. Hustrun betalade med sitt kort. Något kvitto fick hon inte. Väl hemma upptäcktes att ett av skärmskydden inte alls var till iPhone. Idag gick jag tillbaka till butiken för att byta till rätt produkt, men se det gick inte. Inte utan kvitto. "Men då har ju er säljare lurat oss", sade jag. "Nej", svarar flickan, "det har blivit ett litet misstag." Ett litet misstag? Säljaren har ju gett oss fel produkt! Jag tycker att butiken borde kunna kolla i sina datorer att vi var där och köpte detta. Det kan SIBA och El-Giganten. Men Felia är tydligen lika stelbenta som på gamla Televerkets tid. Konstigt att de trots detta inte bara erbjuder telefoner i svart bakelit med nummerskiva...
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Vad dåligt att de inte kunde kolla! De borde vara rädda om sina kunder.
SvaraRaderaJa. Jag jobbar själv som säljare. Gör vi fel så försöker vi rätta till det så att kunden blir nöjd. Felia har tydligen en annan policy :(
Radera(skulle inte våga gå ut utan kvitton med såna varor)
SvaraRaderakvitto är ju försäkring också, menar jag.
RaderaJo, vi trodde kvittot låg i påsen. Men på Siba hade inte detta varit ett problem.
Radera(slarviga jag vet att många företag får fram kvittot i datorn direkt )
RaderaSå är det. Jag får förresten förtydliga. Vi fick kvitto på telefonerna, men inte på displayskydden.
RaderaJag avskyr Telia så mycket så jag orkar inte ens svara vettigt på ditt inlägg. Grrrr. De har en kundservice som är under all kritik.
SvaraRaderaDe agerar fortfarande mer som ett statligt verk än som ett företag.
RaderaVi har i stort sett gjort oss av med Telia som leverantör av någonting. Det är bara jag som fortfarande har mitt mobilabonnemang där, men inte så länge till. Ibland känns det som att deras personal bäst hör hemma i de gamla öststaterna. Ingen känsla alls för service och inte ett dugg flexibla. Speciellt inte när det är de som gjort fel.
SvaraRaderaDet är ju detta att de har den bästa mobiltäckningen, och då är det svårt att byta abonnemang.
Radera