torsdag 7 december 2017

Helgfrågan v. 49

Helgfråga från Mias bokhörna. Den här gången är frågan:

Vad önskar du dig i julklapp?

Bonusfråga: Har ni någon favoriträtt på julbordet?

Jag känner mig lite för gammal för att skriva önskelistor inför jul, men skulle det dyka upp en juldeckare i något paket så blir jag inte alls ledsen ;)

Favoriträtt på julbordet har jag nog mer än en. Men ett absolut måste är kokta grisfötter. Det är så otroligt gott. Åh, vad jag längtar till att få äta en grisfot på julafton. Det brukar bli någon över, så då kan jag ta en till frukost på juldagen också.

I övrigt vill jag gärna äta Janssons frestelse och givetvis julskinka.

19 kommentarer:

  1. Svar
    1. (jag tycker kalvhjärna är gott men skulle ändå inte visa bild på det, dottern lagade väldigt gott av hjärta, mums!)

      Radera
    2. Hm, jag tycker kalvhjärna låter alldeles förfärligt.

      Radera
  2. Aaarrrgghhh...måste säga att det låter definitivt inte gott och fast jag brukar försöka mig på det mesta så skulle jag nog ha lite svårt för just grisfötter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lustigt att så många har svårt för tanken att äta grisfötter, samtidigt som de utan att blinka äter grisstjärt på jul ;)

      Radera
  3. Kan man bli för gammal för önskelistor? grisfötter? Aldrig hört någon annan äta det.

    SvaraRadera
  4. Haha, grisfötter! Vad spännande att få höra om någon som faktiskt gillar det - tror aldrig jag stött på det tidigare:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske är för att jag har ätit grisfötter sedan jag var barn. Min pappa älskade det. Jag tror att han ibland kunde ha lite rödbetor till, men jag äter dem au naturelle :D

      Radera
  5. min pappa gillade grisfötter, men jag avstår gärna. julskinka, Jansson och Brantevikssill är allt jag egentligen behöver på julbordet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Janssons frestelse är verkligen gott, men det ska vara ordentligt med ansjovis!

      Radera
  6. Nej fy fagerlund för grisfötter..😝

    SvaraRadera
  7. Nej, grisfötter lockar inte alls ;-)

    SvaraRadera
  8. Grisfötter har jag ätit och de kan vara okej. Fast jag håller nog med din far. Rödbetor ska det vara till.

    SvaraRadera
  9. Aldrig "kommit i kontakt med" grisfötter, och tror nog att jag håller den distansen. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var lite vågad och fråga efter dem i delikatessdisken ;)

      Radera