tisdag 5 december 2017

Tematrio - Önskade bokklappar

Måndag och dags för Lyrans tematrio igen. Den här gången är temat önskade bokklappar. Så här skriver Lyran: Det känns faktiskt alldeles nödvändigt för mig att få lite bokklappar även i år. Även fast bokhyllan bågnar. Är det lika för er?

Berätta om tre tillskott som känns nödvändiga i din bokhylla!


Jag har faktiskt inte läst Äkta amerikanska jeans än. Den är sjätte delen i Jan Guillous romansvit Det stora århundradet. Jag har tyckt mycket bra om de första fem delarna, så den här skulle gärna få flytta hem till mig. Den lär utspela sig på 1950-talet.


Och då får ju gärna den sjunde delen komma hit till mig också. Den heter 1968 och när den utspelar sig torde vara självklart.


Och så förstås Dan Browns Begynnelse. Jag har inte kollat upp vad den handlar om, men hans tidigare romaner har varit riktigt spännande, även om inte alla hållit samma klass. Änglar och Demoner är nog min favorit bland hans böcker.


Kommer då Tomten att ha med dessa böcker till mig? Risken är stor att det inte blir så. Det finns familjemedlemmar som tycker att jag redan har alldeles för många böcker och Tomten brukar lyssna på dem. Men det blir väl bokrea om några månader...

14 kommentarer:

  1. Av någon underlig anledning brukar inte många i familjen förstå att det inte finns något som heter "för många böcker". Jag har tur, min man har gett upp för länge sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vad i all världen är det som är så svårt att förstå?

      Radera
  2. Tycker också bäst om Änglar och demoner!

    SvaraRadera
  3. klart att du ska ha dina böcker! köp dem själv, för säkerhets skull. skulle du få dubbletter kan du säkert byta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen dum idé. Till Robert från Tomten ;)

      Radera
  4. Sant, sant... bokrea om några månader, bra att ha i åtanke. Om man kan vänta. :)

    SvaraRadera
  5. Hehe, min familj har också för länge sedan slutat ge mig böcker... töntigt! Dan Browns nya ska jag, förvånansvärt nog, också läsa, vi har den som nästa bokklubbsbok.

    SvaraRadera
  6. Begynnelse håller jag på att läsa nu och gillar den!

    SvaraRadera