onsdag 11 april 2018

Vill du bli provläsare?

Jag blev klar med manuset till Ingenting att se för ett bra tag sedan och en mycket begåvad bokbloggerska som är van att läsa manus läste det och kom med många kloka kommentarer som jag använt mig av vid redigeringen.

Romanen handlar om en flicka som på 1930-talet råkar ut för en bilolycka och hon hamnar i rullstol. Familjen bor i ett tvåvåningshus, men flickan kan förstås inte komma upp på andra våningen. Hon frågar ofta föräldrarna vad som finns däruppe, men vår alltid svaret att där finns ingen att se. Då fantiserar flickan om vad som kan finnas på övervåningen. Åren går, föräldrarna dör, och den nu vuxna kvinnan bor kvar i huset, men fortfarande har hon inte fått se övervåningen. Vi får följa hennes liv under 80 år i ett samhälle som förändras runt omkring henne.

Skulle du vara intresserad av att läsa manuset och ge kommentarer till mig? Någon betalning ges inte, utan du får göra det utifrån ett rent intresse. Mejla mig i så fall till skrivrobert[krumelur]hotmail.co.uk. Du ska givetvis ha ett intresse för böcker och jag vill i första hand ha svar från personer som jag "känner" via min eller din blogg.

2 kommentarer:

  1. Heja, Robert! Lycka till med utgivningen - härligt att se att du förverkligar din dröm.

    SvaraRadera