söndag 5 juli 2020

En smakebit på söndag - Kvinnorna på Flanagans

Idag är det söndag. Utan att komma med några spoilers delar man på söndagen med sig av ett stycke från den bok man just håller på med att läsa. Spindeln i nätet denna vecka är bloggen Flukten fra virkeligheten. Boken jag läser nu heter Kvinnorna på Flanagans och är skriven av Åsa Hellberg.

Vännerna Elinor och Emma har offrat allt för att Flanagans ska förbli omtalat och framgångsrikt. De har lyckats och affärerna går strålande. Men priset har varit högt. De hemligheter som länge varit väl förborgade under lager av skuld och skam hotar nu att avslöjas. Hur stark är deras vänskap? Hur stora påfrestningar klarar den? Och kommer hotellet att överleva om sanningen om ägarna avslöjas?

Smakbiten är hämtad från sidan 66:

Linda Lansing stod mitt golvet på sitt kontor på Flanagans. Solen flödade in genom fönstren och skapade en härlig inledning till de närmaste dagarna. Fjällbacka väntade. För första gången hade hon bjudit med Elinor och Emma. Emma hade haft en förfärlig tid bakom sig och den var långt ifrån över. Det var obegripligt hur man överlevde att förlora ett barn, men Emma måste ju tänka på Frankie förstås. Flickan hade det kanske ännu värre, eftersom ingen av hennes föräldrar var kapabel att ta hand om sin dotter just nu.

26 kommentarer:

  1. Jag har inte läst denna eller den tidigare. De syns ju överallt men jag känner mig inte jättelockad!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag vill läsa de här böckerna, båda två.

    SvaraRadera
  3. känner väl igen namnet Åsa Hellberg men jag har inte läst något av henne. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är riktigt produktiv och skriver väldigt trevliga böcker.

      Radera
  4. Känner till författaren och böckerna men har inte läst något. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man gillar feelgood, så kan jag verkligen rekommendera hennes böcker.

      Radera
  5. Känner ju till författarnamnet, men inte så mycket mer än så. Tror inte riktigt det är min typ av böcker. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  6. Svar
    1. Rykande färsk. Utgivningsdag 1 juli 2020. Framsynt bibliotek hos dig.

      Radera
  7. Tack för smakbiten! Den vill jag läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket trevlig. Men läs del ett först om du inte redan har gjort det.

      Radera
  8. Det hørtes ut som en interessant bok. Men det var en helt ukjent forfatter for meg.
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här finner du hennes böcker på norska:
      https://www.tanum.no/forfattere/Hellberg,%20%C3%85sa

      Radera
  9. Jag tror inte detta är något för mig. Har läst en bok av henne, Sonjas sista vilja, o den var jag måttligt förtjust i. Tack för smakbit, ha en skön söndag

    SvaraRadera
  10. Författaren känner jag till men har inte läst något av henne. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Den här vill jag väldigt gärna läsa! Kanske det blir en tur till bokhandeln snart :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klokt. Men som jag sa ovan. Läs den första delen i trilogin först om du inte har gjort det. Den heter "Välkommen till Flanagans".

      Radera
  12. Den ska jag snart läsa. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får vi jämföra vad vi tyckte :)

      Radera
  13. Den finns i min läsahög och jag kommer att läsa den så småningom. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ligger den i läshögen dyker den nog upp så småningom ;)

      Radera