torsdag 30 juli 2020

Helgfrågan v. 31


Helgfråga från Mias bokhörna. Det är semesterutgåvan, så det är samma frågor varje vecka. Helgfrågan lyder:

Vad läser du?

Bonusfråga: Semestertips, filmtips, recepttips eller något annat tips?

Just nu läser jag en bok som heter Tackar som frågar - Historien om några människor av Jennie Dielemans. På framsidan finns en klisterlapp som berättar att jag tydligen fyndat den nånstans för endast tio riksdaler.

Ja, vad ska man göra nu på sommaren? Titta på TV kanske? Jag tittar väldigt lite på TV. Men om jag kommer ihåg det på söndag kl. 21 så kanske jag tittar på TV3. Där visas då Jurassic Park III. Jag vet att jag har sett första filmen, men minns inte om jag har sett den andra. Från den första filmen minns jag i alla fall att den var mycket skickligt gjord.

16 kommentarer:

  1. Den filmen har jag inte sett, blir oftast mer tv-serier än film men går lite i perioder. Är nog en året runt tittare även om det kan bli mindre på somrar som är mer ”normala” med resor och så...



    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har jobbat så mycket kvällar att det inte har blivit av att följa några TV-serier. Nu när jag är hemma och är sjukskriven så känner jag att jag ändå glömmer bort att kolla om det är nåt att se på TV.

      Radera
  2. Dielemans bok har klart annorlunda omslag.

    SvaraRadera
  3. Jag ser faktiskt en hel del på tv. Många bra serier i gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag borde väl pallra mig uppför trappan lite oftare ;)

      Radera
  4. jag gillar serier på Netflix och HBO och SVT. det har faktiskt blivit färre filmer. promenader är inte fel heller eller källarstädning, brödbak... det finns massor att göra, Robert!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lät nog mer sysslolös än vad som var meningen. Jag har bakat, jag har skrivit på en roman, jag har gått med trimmern i trädgården. Jag kom bara inte på det där lilla extra den här gången.

      Radera
  5. Hm, det där bokomslaget skulle inte locka mig...

    SvaraRadera
  6. Den filmen har jag sett ett par gånger.

    SvaraRadera
  7. Har väldigt svårt att koncentrera mig på en hel film numera, och oftast slutar de för sent, tråkigt nog blir det bara nyheter på svt som konsumeras via tv. Men det kanske är bra att man hänger med i världshändelserna, vad vet jag. Kontrollbehov... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, inte minst slutar filmer på TV3 väldigt sent pga alla reklampauser.

      Radera
  8. Jurassic park filmerna är superbra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Otroligt välgjorda. Nummer 2 gick igår kväll, men jag glömde titta på den :(

      Radera