torsdag 29 december 2022

Helgfrågan v. 52

Helgfråga från Mias bokhörnaÅret är nästan slut och vi har 2023 framför oss. Helgfrågan lyder:

Snart har vi ett nytt år framför oss. Finns det några bokutmaningar du ska anta?   

Det blir några stycken. Jag hoppas givetvis att Helgfrågan fortsätter. Vidare tänker jag vara med på Kaosutmaningen 2023 i regi av Tant Augustas tekopp. Tisdagstrion hos Ugglan & Boken är jag mycket förtjust i, så den fortsätter jag med. Så tänker jag vara med på En smakebit på søndag på bloggen Betraktningen - tanker om bøker fortsätter jag med som vanligt. Vi får väl se om Veckans kulturfråga fortsätter på bloggen Enligt O - Tankar från en bokberoende. Och hur blir det med Boktolvan?

10 kommentarer:

  1. Tisdagstrion, Helgfrågan och Kulturfrågan brukar jag förvisso hänga på, men jag tolkade begreppet utmaning som något mer omfattande som Kaosgrejen som jag definitivt avstår från.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, "utmaning" kan säkert tolkas olika.

      Radera
  2. Det låter trevligt, tänkte på en damma av med men vet inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan inte vara med på allt, men några är väldigt roliga.

      Radera
  3. Tisdagstrio och smakbit har jag nog inte tänkt på som utmaning, men kanske är det så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är benägen att hålla med dig, men har sett att andra har med dem som utmaningar, och då föll jag till föga :)

      Radera
  4. jag kallar allihop för utmaningar för det är de ju ändå på sätt och vis. Tisdagstrion absolut. och Kaosutmaningen. Helgfrågan och Fem en fredag kan diskuteras. men jag tänker hänga med på ungefär samma som du

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tisdagstrion och Kaosutmaningen får en att tänka efter kring böckerna och ger dessutom en massa boktips.

      Radera