tisdag 13 december 2022

Tisdagstrion: Bokklappar

Bokbloggen Ugglan & Boken har en tisdagstrio, där det är ett nytt tema varje vecka, och vi uppmanas knåpa ihop vår egen trio. Denna vecka är temat Bokklappar (till dig själv eller någon annan). Här är min prisvärda trio: 

Om jag tänker på böcker som jag skulle tycka om att få från Tomten (jag tycker naturligtvis om de flesta bokklappar jag får), så får det gärna vara Vinnarna av Fredrik Backman, Löpa varg av Kerstin Ekman och Paradiset av Abdulrazak Gurnah.

20 kommentarer:

  1. Löpa varg önskar jag mig också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får jag den inte i julklapp så ska jag köpa den själv.

      Radera
  2. Vinnarna har jag nyss läst. Så bra! Paradiset har jag stående i hyllan. Löpa varg vill jag läsa.

    SvaraRadera
  3. har läst Ekman och Gurnah! fina julklappsböcker. hoppas att du varit snäll i år så att tomten är dig bevågen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar ordet bevågen. Om jag inte missminner mig, så sade kungen i trontalet då riksdagen öppnades i Rikssalen: "Jag är er städse välbevågen!"

      Radera
  4. Vinnarna har jag läst och den är ett bra avslut.

    SvaraRadera
  5. Om du får Löpa varg och Paradiset i julklapp får du fina lässtunder i jul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Paradiset har jag inte önskat mig, så den har jag nog ingen chans att få.

      Radera
  6. Vinnarna och Paradiset har jag läst. De båda är riktigt bra.

    SvaraRadera
  7. Har läst Ekman och Paradiset. Fick anstränga mig lite för att komma igenom den senare.

    SvaraRadera
  8. Har läst både Paradiset och Löpa varg, och kan verkligen rekommendera båda! Då får du se om de finns i julklappssäcken!

    SvaraRadera
  9. Har dålig koll på alla tre böckerna, får koll in dem, så kanske det blir någon eller alla som jag får lägga till i läslistan.

    Anledningen för jag egentligen skiver en kommentar är att jag funderar om du har koll på om någon har tänkt sig att anordna Kaosutamaningen 2023, för jag är lite dåligt aktiv på att kolla in andras bloggar just nu och såg att du var den som bad Scylla att hålla i årets.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra fråga. Jag vet inte om någon vill göra det.

      Radera