onsdag 13 juni 2018

Veckoutmaning: Sex snabba om öar

Tisdag och dags för en utmaning från Kulturkollo. Den här gången är det Viktoria som formulerar frågan och hon ger oss sex snabba frågor om öar.

Semester: Gotland eller Sicilien?
Jag har inte varit på någon av dessa avlägset belägna öar. Jag tror dock att jag väljer Gotland. Vore intressant att se Visbys ringmur.
Musik: Irländsk folkmusik eller Japan-pop?
Irländsk folkmusik
Drink: Cuba libre eller Manhattan?
Cuba libre. Det enda vettiga man kan använda Coca Cola till!
TV: Shetland eller Skärgårdsdoktorn?
Det får bli Skärgårdsdoktorn. Shetland har jag aldrig sett.
Film: The Island eller The Island of Dr Moreau?
Jag har inte en aning om vad det är för filmer.
Litteratur: Robin Crusoe eller Flugornas herre?
Den var svår. Båda är fantastiska klassiker. Efter viss vånda tror jag att jag väljer Flugornas herre. En viktig bok om hur tunn den fernissa kan vara som vi kallar civilisation.

Jag vill samtidigt passa på att göra reklam för min tävling med anledning av att min blogg fyller 10 år den här veckan!

6 kommentarer:

  1. Shetland är den bästa deckaren i svt ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är det synd att jag har missat den 😕

      Radera
  2. Håller också på Flugornas herre, båda välskrivna klassiker men den känns mest aktuell och är spännande som attan fortfarande.

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Vore riktigt roligt att få se den ön.

      Radera