lördag 17 februari 2024

Veckans mening v. 7 2024

Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Veckans mening är även denna vecka hämtad från Vinnarna av Fredrik Backman. Det är en bok på över 700 sidor, så det kan nog komma fler veckans mening från den boken.

Det står två bilar på varje garageuppfart och en studsmatta i varje trädgård; den här stan är så otroligt bra på att berätta för dig vad du inte har råd med.

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet.

6 kommentarer:

  1. Skulle verkligen önska att Backman inte skrev så mångordigt ... Har hittat en bra mening nu på morgonen!
    https://klimakteriehaxan.blogspot.com/2024/02/veckans-mening-om-regler.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag ber att få citera Goethe: "Först i begränsningen visar sig mästaren."

      Radera
  2. Oj, det var en tjock bok. Väljer alltmer bort böcker över 500 sidor. Den här kommer från en klassiker med betydligt färre sidor: https://bloggbokhyllan.blogspot.com/2024/02/infor-en-varld-som-darrar.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan inte vara nödvändigt att skriva så långt. Selma Lagerlöf, Pär Lagerkvist och många andra som skrev odödliga klassiker behövde inte så stort utrymme.

      Radera
  3. det beror ju på hur en ser det. vill jag verkligen ha två bilar? vill jag ha en studsmtta?
    http://mrscalloway.blogspot.com/2024/02/veckans-mening-v-7-2024.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant. Men den som tänker det är en ung kille från ett fattigare område.

      Radera