tisdag 24 juni 2008

Fick pengar idag

Jag fick pengar idag. 700 kronor från Aftonbladet. "Honorar" stod det. Jag begrep ingenting. Jag har inte skickat någon text till den tidningen. Försökte ringa, men "den som har hand om'et" var inte där. Men nu tror jag att jag har kommit på vad det är jag har fått betalt för. Jag skickade till deras tipssida att kungens svåger, John Ambler, hade avlidit. Det måste vara detta som de betalat mig för.
Så är det här i livet. Om jag lägger ner min själ för att skriva barnböcker, deckare och krönikor, så får jag inte ett öre. Men om jag skvallrar om kungahuset, får jag betalt. Jag undrar vilken lärdom jag kan dra av detta...

1 kommentar:

  1. Lärdom 1: Du har humor.
    Lärdom 2: Du ger dig aldrig.
    Lärdom 3: Du kommer att bli utgiven!
    mvh/June

    SvaraRadera