söndag 15 juni 2008

Romanpristävling

Hemmets Journal anordnar en romanpristävling. Jag tänker vara med! Det får bli en deckare. Jag har skrivit två deckare tidigare, som tyvärr ännu inte har vunnit genklang hos något förlag. Därför tänkte jag använda huvudpersonen i dessa deckare som huvudperson även i HJ-tävlingen.

Jag har skapat figurerna som ska vara med i romanen, och beskrivit dem i min mall. Dessutom har jag valt plats för händelserna och jag har skapat en "konflikt", d v s de motsättningar mellan romanfigurerna som berättelsen bygger på. Eftersom det är en deckare, är konflikten i det här fallet det som ligger bakom det kommande mordet. Vidare har jag börjat göra en mall för vad som händer i de olika kapitlen. När jag är klar med det, kan jag börja skriva.

Jag har inte skrivit i följetongsform förut, så jag får försöka komma på hur varje kapitel ska avslutas så spännande som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar