lördag 21 juni 2008

Nu börjar jag med HJ-romanen

Nu har jag börjat med följetongen till Hemmets Journals romantävling. Den ska vara på 8-10 kapitel om vardera cirka 3000 ord. Jag har bestämt mig för 8 kapitel. Inte för att jag är för lat för att skriva fler kapitel, men för att jag kom fram till att 8 kapitel var lagom när jag lade upp intrigen.
Jag har lagt in en sådan där liten ordräknare här på sidan, men förstår inte riktigt hur den fungerar. Jag hade trott att den skulle räkna procent alldeles själv, men jag är tvungen att ändra procentsiffran när jag ändrar antalet skrivna ord. Och någon stapel som börjar fyllas i blir det inte alls.
Så går det när man är teknisk idiot.

2 kommentarer:

  1. Det går att mata in nya uppgifter manuellt så att stapeln flyttar på sig varje gång man vill uppdatera mätaren, men det enklaste är nog ändå att låta Zokutou (om det är den du använder?) generera fram en ny kod hver gang som man klistrar in i stället för den gamla på sin blogg.
    http://www.zokutou.co.uk/wordmeter/
    Lycka till med tävlingsskrivandet!

    SvaraRadera
  2. Aha! Ja, nu fungerar det. Tack!

    SvaraRadera