lördag 5 september 2015

Jag hänger inte med längre

Gubben är gammal. Jag hänger inte med längre. Ibland tittar jag på reklam på TV och inser att jag inte fattar vad de gör reklam för. Gammal. Utsliten. Passé.
Idag läste jag Nya Wermlands-Tidningen. Det är visst dags för något Pride-evenemang. Först skulle man lära sig vad HBT stod för. När det hade trängt in i skallen, så hette det HBTQ. Q står tydligen för queer. Inte riktigt säker på vad det innebär i det här sammanhanget. Men i dagens tidning hette det HBTQI. I står för intersexuella. Jag har inte den blekaste aning om vad det är.
Till råga på allt hade tidningen en artikel där man hade intervjuat en icke-binär genusvetare...
Gubben är gammal. Jag hänger inte med längre...

7 kommentarer:

  1. Sorgligt att erkänna men jag känner precis likadant. Och jag får väl googla vad intersexell är. Samt icke-binär genusvetare. Men måste man sätta etiketter? Live and let live!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Googling klar. Nu vet jag. Älskar internet.

      Radera
    2. Som sagt. Med googling får man veta. Men blir man klokare...?

      Radera
  2. haha, det var för länge sedan jag visste vilka personerna i löpsedlarna var, idoler och annat :)

    SvaraRadera