tisdag 29 september 2015

Nu har jag skickat det!

Till slut måste man säga till sig själv att det räcker, och det har jag gjort nu. Jag har därför skickat mitt manus Skam till förlaget Deckardottir med förhoppningen att vinna ett förlagskontrakt.

Två vana deckarläsare och en deckarförfattare har varit provläsare och de har kommit med värdefulla synpunkter, som jag använt mig av vid redigeringen.

Sista dag att skicka in manus är den 1 november, det vill säga om en månad. De kommer att välja ut 5-10 bidrag, vars tre första kapitel kommer att läggas ut på deras hemsida. Därefter får läsarna rösta på det bidrag de tycker är bäst. Utifrån läsarnas röster och en jury väljs en vinnare ut i början av 2016.

Å, jag hoppas verkligen att mitt alster får vara med och läggas ut för röstning.

10 kommentarer: