måndag 7 mars 2016

Jag var på bio med jobbet igår

Vi såg filmen Deadpool. En riktigt knasig film. Om jag förstått det här rätt, så är det en drift med superhjältegenren. Legosoldaten Wade Wilson får obotlig cancer, men träffar en person som lovar att både bota cancern och ge honom superkrafter. Wade får förmågan att läkas mycket snabbt, men samtidigt förändras hans utseende, så han vill inte visa sig för sin prostituerade flickvän.
Han tar på sig en mask och blir Deadpool. Så far han runt och torterar folk för att få tag i mannen som gjorde honom till "superhjälte", med förhoppningen att denne ska kunna återge honom hans tidigare utseende.
Mycket bilkrascher, avslitna kroppsdelar och blod blir det.
Jag är i alla fall glad att jag slapp betala för biljetten.

2 kommentarer:

  1. Låter ju helknasigt..... Tur att man kan välja bort ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade min plånbok varit inblandas så hade jag valt bort den här filmen.

      Radera