torsdag 18 juli 2019

Helgfrågan v. 29

Helgfråga från Mias bokhörna. Det är sommar och en något enklare variant i det hon kallar sommaredition. Helgfrågan lyder:

Vad läser du nu?

Bonusfråga: Vad hittar ni på, semester eller ej?

Just nu läser jag Hetta av Jane Harper. Titeln är väl somrig så det räcker, men detta utspelar sig i Australien, i en trakt där det inte regnat på mycket länge. Inget vill växa på åkrarna och boskapen dör. Samtidigt har ett bestialiskt mord ägt rum. En man har skjutit ihjäl sin hustru och sin son och därefter sig själv. Men är han verkligen mördaren?

Min semester är slut, så jag jobbar. Men i morgon är jag ledig, eftersom min arbetsvecka är söndag-torsdag. Vi ska nog grilla i morgon. Egentligen hade vi tänkt göra det på lördag, men väderprognosen har fått oss att byta dag.

16 kommentarer:

  1. ska en grilla, kan vara bra att kolla vädret

    SvaraRadera
  2. Jo men jag vill nog läsa den där i alla fall. Även om mord nu inte lockar mig så särdeles, så blir jag nyfiken på miljön.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag valde den för att den utspelade sig i Australien, vilket inte är så vanligt när det gäller böcker jag läser. Ja, det händer i princip aldrig.

      Radera
  3. Den har jag läst och tyckte den var bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nästan läst hälften, och är fortfarande nyfiken på upplösningen. En bra bok så här långt.

      Radera
  4. har inte läst något av Jane Harper. Australien är ju en intressant miljö annars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Australien är en mycket intressant miljö. Jag minns en TV-serie vi följde med läkare som fick flyga runt till patienterna. Enorma avstånd.

      Radera
  5. Hetta tyckte jag var riktigt bra!

    SvaraRadera
  6. Grillning låter trevligt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det började regna :( Så det blir att laga mat på spisen istället.

      Radera
  7. Jag/vi grillar oavsett väder- men vi har fixat tak över grillen!

    SvaraRadera
  8. Den vill jag läsa, verkar bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt bra. Jag lägger upp recensionen på måndag.

      Radera