lördag 4 juni 2022

Veckans mening v. 22

Varje lördag presenterar jag en mening från boken jag läser. En mening som har fått mig att stanna upp. Den kan vara humoristisk, men den kan även vara allvarlig. En mening att lägga några sekunder på. Veckans mening är även denna vecka hämtad från Där vassen viker av Linda Edgarsson. Jag funderar allt lite på om man kan säga "doftar" om allting ;)

Allt trängdes i näsan på henne, växter stod som i givakt när de fått sitt vatten, träden doftade, blommorna doftade, koskiten doftade - för att inte tala om själva jorden i sig.

Häng gärna på! Och länka gärna i kommentarsfältet!   

6 kommentarer:

  1. koskiten luktar i allmänhet, om du frågar mig. men det kan nog diskuteras. här skulle jag behövt veta vad det stod innan och efter. kanske var "hon" i ett sådant läge att allt doftade. här kommer min mening: https://mrscalloway.blogspot.com/2022/06/veckans-mening-v-22-2022.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade nog valt "lukta" när det gäller koskit.

      Radera
  2. Ja det gäller att passa på att njuta nu i försommartid. Fast koskit vet i sjutton om jag tar mig tid för att dofta på. ;) Hur gröna blad görs exklusiva: https://bloggbokhyllan.blogspot.com/2022/06/nar-senapskal-blev-ruccola-och-natten.html

    SvaraRadera
  3. Tycker nog också att koskit luktar, men nån kanske gillar? då doftar den antagligen! http://klimakteriehaxan.blogspot.com/2022/06/veckans-mening-och-ett-bokmarke.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade sommarstuga på riktigt bonnaland när jag var barn. Där fanns det koskit. Ibland, när vi åkte bil och vi kände lukten, sa min pappa: "Nu luktar det landet!"

      Radera